Pay&Jump i Hylte

Var på en P&J idag. :)
Hade egentligen tänkt hoppa 70 och ev 80. Men eftersom jag är så dålig på att planera kom vi lite väl sent så ändrade och hoppade en 80-klass ist. :)
Vi kommer lite fel och så men han rättar sig så gott han kan. :) Han är inte reglarbar än i galoppen så ibland blir det trav och lite annat. ;)
Framridningen gick bra och han lyssnade fint. :) Tänkte mest på att han skulle föjla ytterhjälperna och inte flyta iväg som han lätt gör i "svängarna". Gick bra och jag är nöjd med framhoppningen också. :)
Fick ganska lång tid på oss inne på banan så vi gick runt och tittade på nästan alla hinderna. Det var bla ett jätteläskigt vågplank som vi hälsade på två gånger. Men han är fortfarande lite tveksam till det när vi kommer på det. ;)
Tänkte in p att femman är svår för honom att bedömma avståndet till. Glest naturfärgat. :P Så det travar han på långt innan. Men men, som sagt gör han det bästa han kommer på och kan av situationen. :) <3 Sådan inställning han har! :D <3
Nollade även om vi var i ett par gånger. ;) Hehe! Nästa "tävling" är nästa onsdag i Svenjunga. :) och på tisdag (om en vecka) är det lokal på hemmaplan. Börjar dock på 1m så jag är bara med som funktionär. Men iaf. :)

Tycker att det är hur kul som helst att tävla och visa upp Prego! :D Hihi! Visst kommer vi lite fel ibland och så men det är ju lit så det är med unghästar. ;)
Var jätteroligt idag för alla var så trevliga och gullliga. :) Speakern var lite trött men hon som stod vid in/utsläppet sa att det såg fint ut och att vi var duktiga. :) Och en gube (funkionär) kom fram och frågade lite om Prego och sa att han var fin och inte rikttigt hade koll p åsina ben (haha) men at han gjorde det för att matte ville. :) Hihi! HUr kul som helst var det iaf. :)

Nåja här kommer filmen och lite bilder. :)
Såg nu att jag slarvar och inte fattar rätt galopp när vi har gått imål. :P Hm!

Josse verkar lite nervös kanske..? Hehe! Vilket jag nyss kom på att jag inte alls är "nuför tiden". ;)


hastar ner till framridningen


flyttar rumpan lite så att bogen inte ska försvinna iväg


finingen <3 var dock tvungen att klippa bort hans rumpa för det var en annan häst bakom :P


avsakning ;)


hoppar fram på lilla


hehe.. han drog innåt så jag kände att jag var tvungen att styra ut han lite innan han skulle landa och försvinna iväg ;)


han börjar få lite koll på sina ben nu iaf :D bild fr framhoppningsfilm


vi kollar in vågplanket en sista gång


jag var ganska varm efteråt ;) jobbigt att rida i vämen!




älskar denna bilden!
kan inte sätta ord på hur mycket du betyder för mig älskade Prego!


han börjar se ut som en riktig häst nu! :D




var ju såklart tvunge att ha en rosett också! :D hihi!

vad tycker ni? Vill ni ha alla bilderna i stort format eller ska jag lägga in dom som miniatyrer? :)
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Emelie

Kan du inte lägga upp framhoppningsfilmen? :D

2011-08-05 @ 14:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback