Träning och tävling

Igår var jag och Prego på våran första hoppträning! :D Åkte hem till Ann Hellström, B-tränare i hoppning. Jag tränade för henne när jag red ponny och Josse tränar för henne nu och hon är jättebra! :)

Gick jättebra, han va lite spänd i början, va lite saker att titta på men sedan slappnade han av och gick jättefint. <3
Började med att trava över fyra bommar på marken och han va jätteduktig, men vi kom in lite fort ibland. ;) Sedan galopperade vi över två vita bommar på volt, et galoppsprång emellan. Gick finfint det med, men jag hittade inte riktigt mittpunkten på bommarna första gången. :/ Men Prego skötte sig som sagt jättebra!

Sedan hoppade vi. :) Hihi! Började med att travhoppa ett litet kryss, första gången ramlade vi över det ;) hehe men sedan fattade han att han var tvungen att lyfta lite mer på fötterna men det tog någon gång innan vi fick galopp efteråt. Sedan hoppade vi ett litet räcke och det var väl ungefär samma som med krysset. ;) Men han brakade inte rätt in i det den här gången i alla fall! x) Haha, Men tog några språng innan vi fick galopp men det var lite mitt fel också, jag var lite för mycket med om man säger ist för att vara med och samtidigt visa att han skulle galoppera.

Hoppade oxer med titthinder när vi hade hoppat räcket. Det var två blå vattentunnor (vattentunnor) men dom låg långt ut mot hinderstöden. Han hoppade det mycket bättre än krysset och räcket. <3 Gullegris!

Hoppade en liten bana på slutet. :) Började med travbommarna, travhoppade räcket, galopperade lite och bytte varv, tog travbommarna åt andra hållet och hoppade oxern och galopperade lite. :) Jätteduktig var han och fattade galopp typ ett språng innan båda hindrerna. :) <3 Kommer kanske en skiss sen. ;)

Josse och Mozart har varit och tävlat oxå!! Gick jättebra i LC och dom kom tvåa men i LB gick det inte så bra :P
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback