Dagens ridpass

Red i hagen idag igen. :) Han va finare idag, dock kändes han lite seg i början, mest i huvudet tror jag. Men när jag hade travat fran han kändes han som vanligt och jag fortsatte jobbet från igår. Gick mycket bättre idag och jag är nöjd med passet. :)
Fick fina fattningar från skritt i båda varven jättelugnt och fint.

En sak som jag egentligen borde tänka på hela tiden med tanke på hur Mowitz var att rida. Men det tänker jag såklart inte på så mycket som jag borde. :/ Men Prego är iaf ganska svag i vänstervarvet, dvs höger bakben (yttre bakbenet), han är altså starkare i vänsterbakben. Så då vill jag automatiskt rida mer i högervarv och lossa han i den sidan. Då blir det ju helt fel resultat! Eftersom att jag rider mer i högervarv, som redan är hans starka sida och försöker rida igenom honom så bra som möjligt i höger. Då tränsa ju inte höger bakben så mycket som det borde eftersom att jag inte rider lika mycket på ett sätt som tränar höger bakben. Sedan när jag rider i höger varv, fortsätter jag att rida på samma sätt som i andra varvet, fösöka få han att lossa i sidan ist för att koncentrera mej  på att han ska söka efter ett stöd på vänster tygel och arbeta med höger bakben. Så jag måste tänka på att hela tiden bjuda han att ta stöd och arbeta på med bak.

Japp, det var det. :) Imorron blir det nog skogen, hihi! x) tyckte det passade bättre att jobba klart han dagen efter ist för att vänta en dag och sedan typ börja om.

Jo! Han är jätteduktig på sluta, fram och bakdelsvändningar och skänkelvikning nu. :) Jättefin och lyhörd för båda skänklarna och det är superkul!! :D Han kommer att bli såå fin min lille gris. När han är lika stark dvs. ;)
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback