Markarbete

Markarbetade på åkern idag. :)

Hehe, tänkte att det var lite roligare med en skiss. ;)

i början gick det inte så bra. :P Han var ouppmärksam och jag fick det inte at funka.
Sket i det efter ett tag och började hoppa fram på den vita plankan i trav. Sedan kom vi direkt i galopp och sedan samma sak i andra varvet. Gick jättebra och han hoppade jättefint. :)

Sedan hoppade jag linjen, travhoppade in första gången och började i högervarv och landade i vänster utan några som helst problem. :) Det var lite mer problem att landa i höger men tog den två gånger åt det hållet och då gick det bra. :) Hoppade en cavaletti med vattenmatta under med två backar på, så att mattan inte skulle flyga iväg. ;) En planka och en cavaletti med basckar under och han är så duktig och tittar inte på nåt. :D Älsklingshäst, bara jag som inte skötte mig idag. :P Men hoppa kan vi iaf båda två... he he. Han flöt på jättebra och hoppade fint även om han kom lite långt ifrån någon gång, tror inte at han kom nära utan hara tog "hinderna" i farten. :) Jätteduktig var han! Dock var det lite svårt att svänga åt höger, han flöt ut lite och jag fick inte tag på han riktigt, men kom rakt på och han vinglade inte mellan hinderna. :) 

Imorgon åker vi till Gark och löshoppar honom! :D Blir ganska mycket "hoppning" den här veckan. Kan skriva planeringen.

- Prego V.24 -
Måndag
markarbete åkern
Tisdag löshoppning ridhus
Onsdag VILA
Torsdag markarbete utebanan Gark
Fredag Longering/VILA
Lördag Promenad
Söndag CR utebanan Gark
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Anonym

Anna var här med biolighten men det gav inget utslag i musklerna. Så kollade hon mer nogrannt och såg att hon va sned i bäcknet. Så hon tryckte lite(jag var inte hemma...) Blivit mycket bättre påskjut men fortfarande inte riktigt villig att trampa under sig så nu kmr Svante till oss på torsdag :D



och idag ska vi ner till slöinge med henne.... Fast då ska vi kolla upp hennes hosta som inte släpper vad vi än gör! GAH! Bra start på sommaren..! :(

2011-06-14 @ 12:15:12
URL: http://alexisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback