Lite mer om tävlingen...

på framhoppningen var han lite ofokucerad och så men när vi kom in på banan var han jättefin! :D Helt stabil och hoppade lugnt och fint. :) Travhoppade in och travade mot sexan som var ett vanligt räcke, men han gick emot lite så jag tyckte att det var bättre att ta en förhållning och trava mot det och få ett lugnt och fint språng och det gick jättebra. Så noll fel och vi bestämde oss för att hoppa 70cm, men bara grundomgången. Han var jättefin även denna runda och det blev en till felfri runda. :)



Pratade med Ann oxå och bestämde oss för att varva ner typ en vecka och sedan 3-4veckor hagvila och sedan börja bygga upp kondis igen med lite kravlösa skogsritter. :) Så jag kommer inte att vara helt hästlös i sommar. :D Men säg till om ni har någon häst som behöver ridas. ;) hihi.

Funderade på at låta han vila nästan nu på en gång. Men VSRK har en klubbhoppning den 13/6, alltså om en vecka. Så vi åker på den och sedan får han nog ta det lite lugnare. :) Är sååå kul att äntligen vara igång igen, så jag tyckte att det skulle vara lite tråkigt att bara "tävla" två ggr och sedan inte rida alls på en hel sommar. :( Men så kommer det som tur var inte att bli!! :D Så det blir en till klubhoppning i alla fall. :) Skitkul!

Har inte hunnit lada in filmerna än men dom kommer kanske senare om min snälla mamma vill ladda in dom. ;) <3 Annasr kommer dom imorron eller onsdag, är inte hemma imorron så vi får se hur det blir. Men Prego får vila. Ska lägga upp en veckoplanering nu oxå så att jag får med allt jag vill. På torsdag tex är det öppen bana på Gark så då ska vi dit och hoppa lite. :)

bloglovin

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hejhej! Va roligt att det går bra med den stora, det är ganska annorlunda med de stora kusarna ändå^^ Tänkte bara höra hur lillprinsen mår, var ett tag sedan ni skrev om Mowitz :)

2011-06-12 @ 21:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback