Boots Techno Shield

Tycker dom verkar vara jättebra! Bra passform och dom snurrar ju inte. :) Ett par sådana skulle inte sitta fel. ;) Tyvärr kostar dom runt 899:- :P


Produktinfo
"Revolutionerande boots utformade för att ge ett komplett och säkert skydd för kotled och ballar. Användbart inom alla grenar och kan användas på alla underlag (gräs, sand, lera). Den särskilda anatomiska formen och det skyddande materialet garanterar en perfekt passform på hästen och ger ett komplett skydd.

Det anatomiskt utformade skyddet är i ett elastiskt material som sluter sig om hästens hov vilket gör att dom inte snurar. 

 Tekno Shield har två spännen för att säkerställa att skyddet sitter perfekt.Det första är en elastisk rem med snabbknäppning placerad runt hovväggen. Det andra är ett neoprenband med kardborre som sitter runt kotleden. Neoprenet garanterar komfort och gör att skav undviks. 

Änden på spännet är i FLEXTAN, ett icke-deformerbart material, som spänns fast på hakar i rostfritt stål för snabbast möjliga knäppning och uppknäppning, även med bara en hand. Hålen är utformade på ett sätt som garanterar högsta säkerhet och förhindrar risken för oavsiktlig uppknäppning under ridning.

Skydden passar inte lika bra för hovar med särskilt låga trakter. 

              
                 Jag kommer ihåg när dom kom till Charlies och jag såg som första gången. Jag blev kär på en gång kan jag ju säga. ;) Men än så länge klarar jag mig bra med mina vanliga Eskadron boots. :) Dock skulle jag ju inte tacka nej till ett par sådana här... ;D
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Ronja

Taack!!! :D Film kommer! :D Dock bara fil,mat med mobilkamera så kvalitén är usel, men ändå ;) haha

2011-06-13 @ 08:07:48
URL: http://rovardottiir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback