Mowitz är duktig

Red Mowitz i ridhuset idag! :) <3

Red (såklart) ;) barbacka och provade även att rida med vanligt rakt bett med fasta ringar idag. :) Det gick över förväntan. Han jobbade jättebra med ryggen på en gång jag tog tyglarna och va inte alls stel eller stark i sidorna. :) Jobbade mest i trav men gjorde lite fattningar oxå. I vänster gick han jättefint och jobbade på men höger va lite värre. Vi fick jobba på ordentligt båda två. ;) Gick iaf helt okej. :)

Glömde skriva igår att vi åkte och longerade han då oxå. ;) Hade (som vanligt) rakt med gummiband fäst i sidan på longeringsgjorden. Han va jättefin då också och gick i en superbra form. :) <3 Bärde sig helt rätt och jobbade på fin med bak, även fast jag glömde linda som jag brukar ha bakom rumpan för att göra det lättare för han att komma in under sig.
Det funkar jättebra (med lindan då) och man hjälper då hästen att komma under sig även om man inte kan driva från ryggen. ;) Det är ju det man vill med ridningen (förhoppningsvis ;) att drivningen och påskjutet ska komma bakifrån. :D

Hehe, släppte han i ridhuset när jag var klar så att han skulle få röra lite på sig utan mig på ryggen oå. Det gick ju bra. x) Gullegrisen kom bara fram och tiggde hela tiden. <3 Men med hjälp av mamma (hehe) rörde han i alla fall lite på sig. ;)


vet att jag har haft denna innan men tycker den är så gullig!! :D <3
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback