Drömponnyn?

Va ju och provred en ponny i helgen. :)

Tycker väldigt mycket om honom. Han hoppade superfint och tände verkligen till på hinder.
Men han var samtidigt lyhörd och blev inte alls stark eller dragande. Precis så som jag gillar! :D Hihi! Sen tyckte han att markarbetet va ganska tråkigt, men jag tror det blir bra om jag får sporrar på han. ;)

Han känndes lite som Mowitz att rida, det är possitivt enligt mig för jag tycker väldigt mycket om honom. :') Dock är han ju inte korrekt byggd och det är jättesynd. :/ Men det är ju denhär så det blir som en stor Mowitz med rätt förutsättningar. :)

Jag är ju om sagt jättekär i han men mamma och Josse tycker att jag är lite lång på han.. :/ Vad tycker ni? Han känndes jättebra att rida och han växte jättemycket när man fått igång han lite så att han kom upp med ryggen. :)

Han är van vid att gå med en längre ryttare. För att förtydliga lite tycker dom inte att jag är för lång för att rida han eller så, men att köpa en ponny som man är så pass lång på. Det är ju en sak att växa ifrån ponnyn men inte att köpa en ponny så - hoppas ni förstår vad jag menar! Sen växer jag inte mera längre heller. ;) Vi har kontrollmätt mig lite och jag har väl växt en halv cm eller så. x)

Skulle som sagt vara  kul att höra lite vad ni tycker om längd och så. Så dela gärna med er av era åsikter! :)


Svar till Jennifer:
Kortade han nån gång och då lyssnade han bra och hoppade mera upp än framåt. :) Men jag är lite ringrostig så det blev mest lite åka framför hindren. ;)
Han känns lite som en stor Mowitz att rida! :D

bloglovin

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ensam läsare kvar här? ;)



Såg filmen hos josse och han ser superhärlig ut!! Mycket power och hoppar med bra teknik! :D ME LIKE!



Tycker inte du ser stor ut när du rider han, men ska man kolla benen så hänger dom vid magen, men vad spelar det för roll? Egentligen xP !



Extra pluss att han e som din favvo mowitz oxå ;DD

2011-01-11 @ 23:11:37
URL: http://alexisen.blogg.se/
Postat av: LOUISE SJÖGREN - Reining

Jag tycker inre att du är för lång för honom.



Josse säger det säkert bara för att hon är avis!! :P

2011-01-12 @ 12:33:28
URL: http://westernlollo.blogg.se/
Postat av: Alma

2011-01-12 @ 20:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback