Mina styrkor inom ridningen

Tänkte skriva lite styrkor jag har som ryttare för att få mej på lite bättre humör nu när jag fortfarande inte har någon häst. :P Men snart så. ;D <33

Jag är konsekvent och jag är mycket väl medveten om mina briser inom ridningen. Sedan är jag ambitiös och försöker tänka mycket på att inte göra det svårare än vad det är. Är det något som inte funkar, pausa lite och fundera över varför det inte går som planerat.
- Sitter jag fel?
- Har jag tyngden fel?
- Är hästen bara lite stel?
- Tränade jag håtr igår?
- Hur länge sedan var det jag tränade på detta?
- Har jag låst mig någonstans?
- Har jag bra handställning?
Ja, det är mest de frågorna jag brukar ställa mig själv lite snabbt. Sedan om det fortfarande är lite svårt gör jag en annan övning, ibland pausar jag lite till och sedan prövar vi igen.
Jag är väldigt målinriktad, vilket kan vara både possitivt och negativt. Ibland håller jag på tills jag får det så bra som jag har tänkt mig och om det inte går så bra kan jag ibland bli lite frustrerad och då låser jag mig ofta i axlarna och lägger ned handen. Så jag måste bli ännu mera konsekvent och tänka på att inte alla övnignar måste bli perfekta varje ridpass.
Så för mig är det viktigt att jag ibland bara rider ut lite kravlöst eller åker till ridhuset bara för att köra lite lösgörande.


Mamma skäms över mej och Mozart. ;) <3
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Cilla

Det är synd att ni inte ville köpa Oliver för du hade verkligen passat han perfekt! :) / Cecilia

2011-02-14 @ 23:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback