Prego 4 år!

Idag fyllde Pregosen hela 4 år! :) <3 Han skötte sig jätefint när jag red han i paddocken idag men va lite pigg och blev stundtals lite stark.
Red utan nosgrimma idag oxå så kan ju vara lite därför, men tycker ändå han skätte sig riktigt bra! Tränade mycket på att han skulle följa spåret, rider typ aldirg på spåret för jag vill inte att han ska bli en sådan jobbig häst som bara hänger sig på sargen/staketet och tappar yttersidan när man vänder in mot mitten. det kanske ni såg på filmerna att han nästan välter lite inåt, va mycket bättre idag och jag tänker helt rätt nu, väntar på vad jag vill att han ska göra - svänga eller fortsätta rakt fram. :)
Så är jättenöjd med han. Red ganska länge idag faktiskt, han va pigg så han fick ta och springa av sig lite energi. ;) Gjorde förresten mycket övergångar, mest skritt-trav men oxå lite trav-galopp. På slutet prövade jag att trava och galoppera med lösa tygler oxå, efter som att han tog väldigt mycket stöd i handen idag ville jag känna så att han ändå kunde bära sig om jag inte hjälpte till med att stödja upp han. Han skötte sig jättefint. <3 Fattade tillochmed galopp med lösa tyglar och det va inga problem. Jättefin, låg form och välvd rygg och han har sån härlig galopp, man känner hur bakbenen arbetar - galoppen är verkligens hans bästa gångart, även om han har väldigt fina gångarter i övrigt så tycker jag mest om just galoppen. :)

Måste ta lite nya biler, men idag har det ju varit sånt pissväder!! :o men jag somnade typ när jag kom hem från skolan så missade nog det värsta. x)
bloglovin

Kommentarer
Postat av: LOUISE SJÖGREN, Reiningryttare

GRATTIS PREGO ;) <3

2011-04-13 @ 07:21:47
URL: http://westernlollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback