Hoppträning

Kan väl börja med att säga att det inte gick någe bra med Sjuan :( Hon gick altså inte igenom... Jättetråkigt men nu är det bara att skryka ett sträck över det och leta vidare. Men igår var det inte så kul precis... :(

Som tur var va det hoppträning idag! :) Superkul och Mozart va duktig.
Fick igång han mycket bättre idag än förra gången. På framridningen va han mjuk och fin o framåt. På småhindrerna va han också jättefin och hoppade fint. Men när Ann höjde lite och vi skulle hoppa lite högre, kom vi inte igång riktigt. Vi hade väntat lite på att Pernilla skulle hoppa klart (hon är i andra gruppen oxå så hon får hoppa klart innan oss) och då håller jag inte igång Mozart som jag borde. Sen när jag ska hoppa kommer jag inte igång så första linjen kravlade han sej över första gången och sen när vi kom en gång till på men fick vi ett stopp på andra hindret (oxer, fyra galoppsprång imellan) Helt mitt fel! Jag ändrade distansen och försökte få in fem ist för fyra som vi hade haft alla gånger på markarbetet! Sen blev det ett till stopp på samma hinder! Jag red precis likadant med samma fel. Men sen skärpte jag till mej och då hoppar han jättefint! Så irreterande att jag inte kan rida ordentligt från första galoppsprång!! Ohh! Måste skärpa mej! Men Mozart va i alla fall jätteduktig idag :)


Fin min Sabina! ;D

bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback