tisdag - mozart, mowitz & houdini

Mozart
Red ut i skogen och övade mycket byten på rakt spår och länga o korta sprången. Bytena satt perfekt! Gjorde flytande byten med två galoppsprång imellan typ fem-sex gånger :D Jättedukgit var han!! :) Sen drog jag fram en liten björk och la den som en bom. Kom i både kort galopp för att få han att komma nära, första gången stampade han av allderles för långt ifrån men resten av gångerna kom han jättebra :) Sen kom jag i lång galopp, lite för lång egentligen. Men då ville han stoppa in ett extra hela tiden men efter två anridningar stampade han av där jag ville.

Mowitz
Gick en sväng med han först (ca 30min) och sen tömkörde jag han i paddocken. Han va jätteduktig o jag är nöjd. Masserade han efteråt oxå och han tycket det va jätteskönt :)

Houdini
Josse hade gjort lite horsemanship innan. Men ingen riktig mortion så jag longerade han oxå. Han va duktig och sökte sej framåt neråt i bara grimman :) Travade över lite bommar oxå och han lyfter så fint på benen :)

Imorron
Ska jag rida Houdini på morronen, om det är fint väder, annars rider jag han på em innan vi åker till Tranemo med Josse och Mowitz.
Mozart får vila.

Blev lite punkter idag ;) hehe! Har gjort fint i foderkammaren idag oxå :)


Typ två år sen ;) Han ser inte så gald ut :P

bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback