Terrängträning och 'fånga-träning'

Josse och Mowitz tränade terräng i tranemo idag och det gick bra:) Fick lite kort, kan lägga upp nån idag ;)

När vi kom hem skulle Josse longera Mozart och jag skulle göra nåt med Houdini. Men mozart ville inte bli hämtad i hagen!! Han bara sprang runt runt, ahn har börjat dumma sej jättemycket när man ska hämta han, men idag gick han helt klart över gränsen! Men det blev ju inte bättre av att josse tappade greppet helt, så då ryckte jag in ;) Han galoppearde omkring lite men efter en stund sprang han till grinden och där stannade han och jag gick till han, lite lugnt så att han inte skulle springa iväg igen. Jag hade grimma och godis med mej och han fick nosa lite på godisen och sen satte jag på grimman och efter det godis. Efter det gick jag runt lite i sommarhagen och sen gick jag in till paddocken och gjorde lite horsemanship. Men då hade Josse tagit houdini och skulle tömköra han ist så jag gick tillbaka till sommarhagen och fortsatte lite där. jag släppte han, lät han gå efter mej. Sen lämnade jag han och gick sen tillbaka och hämtade han, flyttade han lite, backade han (med och utan grimma) och efter en liten stund var jag nöjd och han lyssnade bra på mej, så jag skrittade ut en sväng barbacka, han sprang ganska mycket innan vi fick tag på han så det blev ganska lagom ;)


Bild från idag, foto; jag

bloglovin

Kommentarer
Postat av: Rosanna Zimdahl

joo, lite för stort var det;)

2010-05-19 @ 22:46:07
URL: http://hastdiggaren.blogg.se/
Postat av: Sara Jansson

sv; Inte så gammal egentligen, men 13 år :)



Tack ;D utsidan är mjuk :)

2010-05-19 @ 23:09:05
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback