mozart goes wild!

Idag var Lena här och red Mowitz :) Sammtidigt red Melvin Houdini och det hade gått bra. Jag va inne så jag vet inte ;)

Dom hade ridit både i skogen och i paddocken och dom hade galopperat båda två! är jättestolt över dom. :'D :) Nästa vecka ska Lena komma både torsdag och söndag och rida :) kommer passa Mowitz planering oxå.

Till ridpasset då. jag red Mozart ute i skogen idag med josse och Mowitz. Han va pigg och glad, som vanligt ;D men han va lite bockigare och så än vanligt men det tycker jag är skitkul så det är lungt på det viset ;) Han va mjuk och fin på bettet och i sidorna men vill inte riktigt följa med högerhanden - när man gör ledande dp. Men det är lite mitt fel oxå, jag kommer inte riktigt ner med ena sittbenet och gör det svårare för han att följa med då. så det är mest jag som får jobba på det!

Här är Mowitz & min vecka:

måndag: markarbete på Gark

tisdag: skogen med Josse, jag Mozart skogen (lungnare pass?)

onsdag: terrängträning i tranemo med josse

torsdag: Lena rider, jag hoppar Mozart på Gark

fredag: lösgörande pass hemma - Lungt!!

lördag: Tävling i Sävsjö

söndag: Lena rida


Hm! får väl låta sis ha han på terrängen då :P Men jag får ju hoppa Mozart ist :) är ett ganska OK byte antar jag ;)

bloglovin

Kommentarer
Postat av: Sara Jansson

sv; Tycker nog också att dom är snyggast ;D

2010-05-10 @ 14:21:55
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback