markarbetesdax!

Idag åkte vi som planerat till Gark och red markarbete. Vi började att rida fram ute på deras lilla terrängbana och hoppade dom små 'hindrena'  och mowitz kändes helt OK, men lite låg och lång.

Sen gick vi in på utebanan och red fam lite igen och gjorde lite bomövningar, kan lägga upp skiss imorron. På slutet hoppade vi en kombination oxå och jag tänktepå min sits och tyckte att det kändes bra, på torsdag ska jag få med mej kameran! Men han fick tag bra i hindret och hoppade upp fint och lätt. Först hade vi det lite längre för vi kom in i kombinationen på en lite bredare oxer, men då fegar han ut och lägger till ett pyttelitet extra. Så det är bara att öva mer på det och få han att lite på mej och verkligen känna att jag litar på han!

Det blev lite hårdare än vad som var meningen så imorron ska jag bara på med han massera och stretcha han ordentligt.

Förra sommaren! hihi! Ja, det är ju bra att man har en lugn ponny iaf!
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Rosanna Zimdahl

hahahah! okejXD

2010-05-11 @ 20:15:18
URL: http://hastdiggaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback