Horsemanship

i hästväg idag har jag bara gjort stallet och lite horsemanship med Mozart :)

Josse och småbrorsorna hade byggt upp en hoppbana till hunden och inte plockat undan efter sej, så jag byggde om den lite och gick och hämtade Mozart. han va jätteduktig och uppmärksam, man blev väldigt trött i huvudet!
I banan ingick:

- slalom
- vattenmatta
- små hinder (lite tittiga)
- infångare

Så det såg lite kul ut ;)

vattanmattan ville han först inte ens gå i närheten av, men efter en liten stund travade han över den lätt som ingenting! Fjanthäst! <3 han brydde sej inte om nåt annat och skötte sej som sagt jättebra ;) Hade träns och ett grimskaft och travade och skrittade och han följde mej som en liten hund ;) Så på slutet tog jag av grimskaftet och han föjlde fortfarande efter mej jättefint :) travade tillochmed slalomen lös! :D

Gjorde lite flytta osså oxå och han flyttade undan fint och backade jättefint! :) han lyfter jättemycket på bakbenen ;)
Moiwtz och Houdini såg lite intresserade ut oxå ;) Dom stog och tittade på oss en ganska lång stund faktiskt och undrade vad vi höll på med - haha! x)

Sandraträningen på tisdag blev inställd :( men josse skrev på VBR:s hemsida att hon gärna ville träna och då var det en tjej som ringde. Så dom ska träna imorron för Sandra på VBR, troligtvis på deras gräsbana (framhoppningen) som jag ska rida på när det är MH! :D

Filmen vill inte ladda upp så den kommer väl imorron ist :P

bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback