hoppträning

Idag var det hoppträning! :) Va var på stora utebanan och hoppade bank och vattengrav. + lite hinder då men det va vattnet och banken som det var fokus på.

Bank har vi ju hoppat jättemycket så det va inga problem, men grav har vi aldrig hoppat :o Så det gick inte så bra i början hehe. Mowitz är ju lite så att när han har bestämt sej för en sak, som till exempel idag att han inet ville hoppa graven så gjorde han inte det. men efter lite rop och några försök gick det och då hoppade han ju utan några problem alls! :/ Hm! Jaja, är ju bra att han hoppar x)

Banken gick finfint och resten av banan oxå. Hade hacket idag, han har ju varit så konstig så jag red på det idag. Han gick lite på bogarna och jag fick inte upp han, sen kunde jag inte reglera han så bra heller :P men men! Tror att det funkar ;)

Här kommer lite bilder!


hoppade inte högt men han hoppar fint :)


hehe, fin bakbensteknik! ;D


Efter lite övertalning så gick det ju, men han va lite noga med sina bakben här med ;) Jag ser ju lite crasy ut oxå x)

Imorron ska vi rida ut i skogen + att det kommer en liten tjej som ska rida Houdini :D Tror att det kommer funka jättebra! Såg henne på en CR och hon verkade tuff så det ska nog inte bli några problem :)

Longerade Houdini när vi kom hem oxå och han har blivit tjock! Men han är jättefin iaf! Han har blivit jättesnygg och börjar få fint steg! :) Ska se om jag får lite kort imorron och kanske en liten film ?


Fick en fråga idag oxå men jag orkar inte svara på den nu ;) Tar den imorron! :D
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Matilda

Fin blogg!

Jätte söt häst du har =)



(Ställ gärna en fråga i min fråge stund med =))

2010-05-06 @ 09:45:00
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: LOUISE SJÖGREN - Westernryttare som satsar mot eliten!

SNYGGT SCHABRAK!! :D

2010-05-06 @ 21:27:24
URL: http://westernlollo.blogg.se/
Postat av: Rosanna Zimdahl

jaa!:/

2010-05-06 @ 21:54:07
URL: http://hastdiggaren.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Berätta hur det går. Fungerar det inte ska jag nog lyckas leta fram något annat som kanske hjälper dig. Perfekt att ni rider olika i perioder, nyttigt och ger en bra allsidig ridning.

2010-05-07 @ 00:29:27
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback