hoppträning med Mozart

Igår var det hoppträning för Ann :) Jag hade Mozart och vi övade lite på att hoppa bana och trav hoppa lite. Första travhoppet kom vi in helt okonsentrerat och typ trillade över/igenom det lilla hindret. Men alla andra gånger gick det bra. :) Trevhoppade oxer några gånger oxå och jag tyckte att Mozart hoppade bättre på det än på vanligt räcke.

Vi hade en linje oxå med 17,5 meter imellan, altså 4 galoppsprång. Men eftersom att vi började lite lågt (väldigt lågt! ;)) så fick vi kolla lite om vi ville ha fyra eller fem, jag red på fem och en halv första gången x) men sen gick det bra och när hon höjde dom lite blev det skitbra :) Banan gick oxå bra, vi hade först travhopp, sen snettigenom till en oxer med sockerbitar och en blå hink under. Sen linjen (två räcken) och sist en oxer på snettigenom igen, med våran vattenmatta under ;D Allt gick bra förutom sista hindret, jag hittade inte rätt väg och vi kom typ fel hela tiden, jag red nämnligen samma väg hela tiden - pucko! xD Men när Ann påminde mej om att jag kanske skulle ändra vägen lite så blev det bra :) hehe, måste kanske bli lite mer flexibel? ;)

Så hoppträningen gick överlag skitbra och det va jättekul att hoppa Mozart igen :D Josse glömde ju såklart kameran hemma så det blev inga bilder eller filmer :/ Hm! Typiskt när det gick så bra, jaja!
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback