Mozart-vecka

Denhär veckan och fram till tävlingen ska jag rida Mozart :) Ska bli skojj och jag hoppas att det kommer gå lika bra med han som med Mowitz :)

Måndag: Alla hästarna vilade....

Tisdag: Va egentligen Sandraträning men det blev inte så.... Åkte till Gark ist och red lite dressyr i låg form så att han skulle höja ryggen.

Onsdag: (hovis) Hopptränings-dax! :D Mozart va fin i början, inte så mycket på hugget men helt OK. Hoppade en bana på slutet och vi typ klättrade över de två första hindren (typ 70 så det va ingen fara eller så ;) ) hindret efter va en kombintion så jag va tvungen att få fram han innan och la spöt på bogen så att han skulle vakna lite (slog han inte eller så, bara påminde han om att vi skulle hoppa) då hoppade han jättefint resten av banan! :) hihi, man måste vara lite bestämd mot han oxå ;)

Idag: Ryttarlös-dag. Började med att gå en sväng med han. Sen löslongerade jag han lite i paddocken. Han va lite förvirrad men duktig ;) Sen gjorde jag lite joinup och det va han duktig på oxå. ;)

Lite kort om veckan ;) På sönda är det Lotteträning och så ska vi rida ut och rida lite markarbete på fredag och lördag :)

Nu är det inte så långt kvar till min och Mozarts debut-tävling! :D Fick bara hoppa LC-LC+5 men om jag ahr lite tur och vi är duktiga på nästa hoppträning kanske mamma går med på att byta till LB ist! :D ;) Vi får vänta och se helt enkelt ;)


bloglovin

Kommentarer
Postat av: michelle - ponnyryttare

alltså ååh gud va fin den mörkbruna hästen på din header är :O kär (L)

2010-03-12 @ 18:23:36
URL: http://tjablondiiie.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hej byta banner med mig =)

2010-03-12 @ 21:56:48
URL: http://excellentcharm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback