Vattenmatta = scary!

Ja, det gick inge vidare på cr för os idag xP På framhoppningen gick det väl OK, men han lyssnade inte riktigt på mej. När vi gick in på banan blev det ännu värre. jag mesred och gick fram och försökte visa han vattenmattan, men det gick inte så bra :P Det va väl min första mis, sen gick det inge bra resten heller. Så jag utgick. Men efteråt gick jag in på banan igen och skulle hoppa vattengraven o lite så, han kan ju inte fjanta runt bara. Hindrena gick bra men när vi kom till vattengraven tog det stopp! Han vägrade at gå fram till den överhuvudtaget! :o Det va tur att Pernilla (Josefsson, jätteduktig hoppryttare!)kom och hjälpte mej. Tack så jättemycket!! Vet inte hur det hade gått annars. :s  först fick jag galoppera fram en bit och sen bryta av till skritt på en gång, sritta fram så långt jag kunde, vända komma tillbaka och börja om. det funkade inte, han bara nitade när vi kom i galopp igen. Så då försökte vi med att hon gick med han och lite så, men det ville han inte heller. Så efter typ en halvtimme (mer?) så frågade hon om det spelade nån roll vem av mej och Josse som red. Men josse sa att hon inte trodde det. x) haha, skulle nog jag oxå sagt xD Men då satt Pernilla upp ist - tack så jättemycket igen!!! <333 Men Mozart fortsatte ju såklart med att dumma sej! :( Usch! Hon fick hålla på i över en timme och vi fick ta bort först det lilla staketet framför vattnet och sen vattenmattan så att det bara va buskarna vid sidan och lite vatten som hade runnit ur mattan. Han ville inte äns hoppa över bara det!! :o Men tillslut gick det och efter mycket om och men så hoppade han hela vattnet med henne :) Efter det va han helt slut, genomsvett från öronen och över hela kroppen! rätt åt han x) Korkade häst <3

Att tänka på/att göra:
- inte gå fram till hindrena, utan bara gå förbi så att han vet att det inte är farligt, jag visar att jag inte igentligen bryr mej.
- att tävla mycket (!!), inte hoppa hemma utan åka ut mycket så att han lär sej, typ två tävlingar, en vila, två trävlingar, en vila. Så att han får komma ut och vi får mer rutin på det hela.
- få han att lyssna, lita och respektera mej (o Josse). = tilit.
- jag som ryttare mer bestämd och inte låta han slippa undan.

Blev lite mycket här då, men det va så kort jag fick det x) För Cassandra och Melvin gick det superbra!!! :D Båda två va nolls och det såg jättefint ut! <33
Lena va där och tittade oxå - visst ångrade du lite att du inte tävlade du med? ;) jaja, det kommer fler tävlingar :D
bilder osså kommer imorron!


TACK än en gång Pernilla! :D Vet inte hur det hade slutat om inte du varit där <33
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Lena

jo du! jag ångar stort ;( men nästa gång då du!! ;p Då ska allt inte Mowits gubben få vara hemma och äta ! ;p

2010-06-29 @ 13:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback