Titthinder-träning

Red Mozart på banan idag och gjorde lite lydnad och hoppade lite tittiga hinder. Ex; grind som stog lutad så att den blev lite annnorlunda, vattenmatta med vatten i & vit planka över, vattenmatta med hinkar på. Bara markarbete då.

Han skötte sej jättebra! :) Hoppade allt på första men tittade lite, spec på grinden ;)
Att han höll på att dumma sej i förrgår var för att jag inte red och att jag gick fram och visade han hindrena (gjorde inte det idag). Först hade vi inte vatten i vattenmattan och då brydde han sej inte om den, men när vi hade vatten i den blev den plötsligt läskig! Så det är själva vattnet han är 'rädd' för det är ju bra det - då är det bara att bygga en vattengrav! ;D

Här kommer lite bilder. :)

Här hoppar vi grinden ;)


Och här oxå ;) Samma min på båda bilderna x)

Josse har redigerat ihop bilder på hindrerna oxå så tar dom från henne ;)


grinden, nu kanske ni fattar lite mer vad jag menar med att den lutar ;)


Vattnet med hinkar på, glömde ju skriva att vi hade infångare oxå!


och vattenmattan, vi ställde två traktorer på så att den int skulle blåsa iväg x)

Då ska vi se hur mycket jag har kvar att göra idag då... :S

• städa mitt rum :P
• rida till Anderstorp och vaccinera Mowitz (magnus ska ha transporten så vi får rida dit ist. Då ska jag rida Houdini och Josse Mowitz, blir såklar bara skritt.
• passa minstingbror när mamma och stora lillebror är hos tandläkaren
• Matilda ska komma och få pellets och ett marsvin :)
• Alex ska komma och rida med Josse, dom får ta Mowitz och Houdini. det blir bara skritt då med - Mowitz vaccination.
• Rida Mozart. Troligtvis i paddocken lite lydnad.
• bygga en vattengrav i hagen! Tycker att han måste öva lite på det - jag med för den delen ;) - tror det blir nån annan dag ;)
• Gå till krossen (GLÖM EJ KAMERAN!! ;)) Ni vill väl ha lite kort? ;)
• Cykla lite kanske lillebror vill följa med?
• hoppa lite själv och om hunden är snäll får kanske han oxå vara med ;)

Såpp! Inteså mycket kvar tycker jag inte! :D Det Är ju bara mitt rum och som kommer vara tråkigt :P
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback