Roger Yves Bost

Det är flera bloggar som har tagit upp han men håller inte riktigt med dom...

Alla kommentarer...
tex: "Usch! Det var det fulaste jag sätt!", "Aj? Hela hans hållning, sits och just hur han håller i tyglarna ser för mig väldigt oprofessionellt ut.", "...Rycker båda innan och påväg ner för hidret.. uschh ;ss", "han har ju ingen balans alls!"

Som jag inte tycker stämmer! Visst han är ingen stilryttare MEN han har en väldigt effektiv ridstil. Har sett flera av hans rundor och dom går för det mesta nolla! Hur kan det komma sej om han är helt värdelös? Det kan ju vara för att han inte är det? Eller vad tror ni själva? Visst tar han i hästen men på filmerna på Rosannas blogg så tar han ju i den för att komma rätt till hindret. Vilken ryttare gör inte det? Han bara inte gör det lika diskret som andra ryttare, men han rider på ett annat sätt än vad vi är vana vid, och det funkar för honom! och hans hästar för den delen.

Kan man jämföra?
Jag vet inte riktigt om man kan jämföra Roger med andra ryttare. Han rider inte snyggt, men det verkar ju inte som att han stör hästen så mycket över hindrena. Har kollat på ganskamånga bilder på han och hästarna har nästan alltig grönen fram! Vi är som sagt inte vana vid att se den stilen på så hög nivå. sp jag tror att det är lite svårt att jämföra.

Tagit upp de flesta av sina hästar
Har läst att han har tagit upp de flesta av sina hästar i klasserna själv. Så hästarna verkar tycka att det är helt OK att han hoppar dom i de högsta klasserna. ;)

Man får självklart ha olika åsikter!

Men tycker att det är orättvist mot honom att dissa honom helt och hållet för att han är lite ivig med armar och ben. Kan säga att nästan alla hoppryttare tar för mycket i sina hästar, det är bara frågan och i vilken grad och hur mycket det syns. ;)
Skulle vara jättekul att höra vad ni har för åsikter! :D

Kort sammanfattning om mina egna tankar
Jag tycker att både han och hans hästar är helt otroliga! han är en riktig fighter och kämpar på o får hästarna att göra som han vill! Det tycker jag är jättebra! :) Sen att han inte är en stilryttare tycker jag spelar mindre roll, om han hade skadat hästarna på nåt vis skulle dom säga ifrån!


Här till exempel tycker jag att han rider som vilken annan ryttare som helst :) Och detta är ändå hans andra häst om jag har fattat rätt ;)

På de flesta bilder ser hästarna oxå nöjda ut ;)

       

[källa:google]

Nu tycker jag att ni ska skriva vad ni tycker om han! Så kommentera på!
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Rebecca - 15 årig tävlingsryttare

Förstår inte varför alla klagar, tror nog ingen ponnyryttare som klagar hade ridit bättre än han ändå..

2010-06-30 @ 21:59:45
URL: http://minriddagbok.blogg.se/
Postat av: alexandra

tkr inte om hans flaxiga ben ;o

2010-06-30 @ 23:36:10
Postat av: Rosanna Zimdahl

njaa asså jag tycker i vissa svängar drar han bara i innertygeln. :)

2010-07-01 @ 14:48:16
URL: http://hastdiggaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback