Lena och Mowitz + Houdini

Lena va här idag också och red och longerade + lite annat hästjobb.

Hon fick longera Houdini, han är ganska lyhörd så det gick bra! Hon fick tömköra i förrgår (eller nåt sånt) så longering var ju värska barnleken!

Sen red vi ut på Mowitz och Houdini, jag på Mowitz, Lena på Houdini, som handhäst och Josse på cykeln. Det gick jättebra och Lena slappnade av nästan på en gång, det är jätteviktigt att man vågar slappna av och lite på honom när man rider,annars blir han springig och stark. Men det gjorde hon jättebra och på vägen hem red hon själv, i både skritt och trav. Så är jättenöjd med dom!

Jag red ju Mowitz och shit va länge sen det va! Han är så annorlunda Mozart men man känner sej ändå helt hemma på han. Blev inte så mycket "ridande" utan mest försöka att ta bort alla bromsar från han :P Han är superkänslig och vanliga flug och insektsmedel funkar ju tydligen inte på broms... Det enda är tydligen något som bara funkar på dom - ska se om jag hittar det!

Sen red Lena Mowitz i paddocken också och hoppade hela 60cm! Jag som sa till både Josse och Lena att dom kunde ju hoppa lite lägre och öva på att styra ordentligt ist, men som vanligt är det ingen som lyssnar på mej x)

Imorron får Lena ledigt och då ska jag rida både Mowitz och Houdini :)


Precis innan avfärd idag
bloglovin

Kommentarer
Postat av: isabella

sv: okej tack =)

2010-07-15 @ 11:26:51
URL: http://isabellaf.se
Postat av: cassandra!!

kankse kan komma till er och rida lite idag kanske:)

2010-07-16 @ 10:51:48
URL: http://cassandrasundqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback