Lena-inlägg

Lena var ju här innan vi åkte till Falsterbo och då va hon väl här i tre dagar i sträck tror jag? Och så va hon här idag också och jag kan ju bara säga en sak - shit vad hon har utväcklatas! hon är som en helt annan människa på hästryggen nu än vad hon va för bara några veckor sen. Är jättestolt över henne + att Mowitz veckar tycka jättemycket om henne också. Är sååå kul att hon kommer hit och rider och lär sej så mycket, MOwitz är verkligen den helt perfekta hästen för henne.

Hon var ju här nästan hela dagen idag och hon fick rida, longera och ledträna hästarna + lite annat också. Hon longerade och ledtränade med Houdini och det gick bra, såg inte så mycket det är Josse som mest håller i lektionerna - jag är inte så bra på det :P

Men ridningen såg jag och det gick jättebra! såg när hon galopperade och när dom hoppade, jättefint alltihopa. Hon blir lite stel i armarna när hon håller i förbyglen (har förbygel just för att hon ska kunna hålla i sej och ändå inte sitta så konstigt som man gör när man håller i sadeln) så vi sa åt henne att hon kunde ju släppa lite och då kom hon ner mycket bättre! visst att det kan kännas lite osäkert men det såg mycket bättre ut så med lite mera träning kommer det gå galant! Hon fick galoppera utan stigbyglar också när jag inte va där, tror att det är supernyttigt att hon får göra båda så att hon lär sej att lita på sej själv och Mowitz.

Sen hoppade dom och slog nytt rekord! Nu har dom hoppat hela 52cm, 2:an var väldigt viktig ;) Dom va jätteduktiga och mowitz hoppar så fint med henne <3 Ni är så fina tillsammans Lena (om du läser detta) Här kommer några bilder som mamma tog idag när dom hoppade.



   
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Hanna :)

Sv:okej :) japp, jag ska dit :D

2010-07-14 @ 09:34:37
URL: http://hannabresellss.blogg.se/
Postat av: lena

ååhh, ja lille mowits. <3 han betyder ALLT för mig. <3

2010-07-14 @ 22:42:22
Postat av: alexandra

Mowitz ser jättenöjd ut på dom höjderna :D hon skulle kunna starta cr m honom ;) Ni kan ju snart starta en konkurrerande ponnyridskola ;D haha

2010-07-17 @ 22:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback