Dagens ridning

Idag har jag ridit Houdini och Mowitz.

Houdini red jag i skogen med Josse o Mowitz. han skötte sej och va lugn och fin. Jobbade mycket på att få han lugn och inte springa som han gör ibland när man rider med andra. Men idag var han som sagt jätteduktig! På slutet blev han dock lite trött och då bliv han lite springig - och bockig! hihi, vi galopperade upp för en liten slänt och då gockade han som skutton! hihi! gullegris. <3

Mowitz red jag i paddocken. Vi tränade lite på neckreining, snaketrail, back och att gå i en bra form. överlag gick det bra men vi har fortfarande lite att jobba på. ;) Men han är iaf jätteduktig på snaketrail på två händer och på en hand går det oxå ;) Neckreining börjar han bli bra på  på en hand nu också! Är ganska kul att variera engelskt med western. Jag måste tänka lite mer på var jag har mej själv när jag neckreinar också!


Terräng med andra hästar är ändå bäst ;D
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback