Jobb vid töm/på lina

Idag blev det ett lungt pass för alla hästarna.

Mowitz
Jag longerade och Josse tittade på och hjälpte mej lite. Han va jätteduktig men i vänster varvet flöt han ut lite men Josse fick hjälpa mej att rätta till det och då gick det bättre!
Jobbade i galopp oxå och han jobbade bra. Jag hade gummiband så att han skulle jobba bättre i en bra form, vilket han gjorde oxå! :)

Mozart
Josse longerade han men jag vet inte hur det gick. Jag va inne och gjorde iorgning houdini då men hon sa att det gick ganska bra, men han va pigg! :)

Houdini
Jag tömkörde han för första gången och det gick bra. övad på olika ridvägar och backade och lite så och han var jätteduktig! jag är inte så van vid att tömköra rätt bak, som man måste göra när man kör utan gjord vilket jag gjorde, gillar mer att typ longera med tömmarna ist men det gick bra det här med! :) Det är ju förberedelser för att köra in dom och det är ju bra! Vill göra så att han kan dra nåt iaf! jobbade inte så länge mest skritt men han lyssnade och var uppmärksam så det räckte så + att det va ganska mörkt!


Jag på Mowitz i höstas. haha! Samma ridpass när jag satt likadant och travade trillade jag av! haha! roliga minnen! xD

bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback