Idag - Mozart&Houdini

Alla hästarna fick gå utan ryttare idag. Så jag longerade Houdini och Mozart.

Började med Houdini
Tänkte ha gummiband på han men gjorden är ju lite stor så jag tog en vanlig resorgjord men det funkade inte alls så jag longerade utan och bara mortionerade han lite. Han jobbade iaf på bra och lyssnade på mej :) Sen sa josse att jag visst skulle ha kunnat ha gjorden, det är ju bara när man tömkör som den glider. Typiskt!! Jaja.

Sen va det Mozarts tur
Longerade han oxå. Hade våran hemmagjorda pessoagjord och shit vilket steg han fick! Han verkligen svävade fram! Hade det inte varit så mörkt hade jag filmat men får göra det nån annan dag. men han gick shit fint och jobbade jättebra med ryggen. jobbade mest i trav men tog lite galopp oxå o galoppen var om möjligt ännu bättre!!! :D Vilken superhäst!! :) Nu är det bara att få han att gå så utan linda bakom rumpan! :)

Samtidigt som jag longerade Mozart tömkörde Josse Mowitz och han va jättepigg!!! Och han gick skitfint! osse hade oxå linda bakom rumpan och han fick jättefint steg han oxå! Sen stack han iväg från Josse oxå! hihi, han va superfin då oxå ;) Jättefin hög form med bra bakbensteknik :)

Imorron är det årets första hoppträning för Sandra Carlsson, Josse och Mozart ska ta den.
På Onsdag är det Ann-träning, då är det min och Mozarts tur, skulle egentligen ha haft Mowitz men Svante har inte hunnit ta han än så vi har ju ingen sadel till han ;)

På fredag har vi studiedag!!! :D

bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback