Dagens ridning

Idag innan vi åkte till stall A-C med Josse och Mozart red jag ut Mowitz och Houdini i skogen.

Först tog jag ut Mowitz och red lite konditionsträning på järnvägen. Han va jättepigg och han hade lite av steget kvar från igår vilket var ett stort +! :) Jobbade som sagt mest i galopp men när jag travade fram hade han sånt steg att jag höll på att studsa av! hihi - och det var inte äns så myckt snö där! :) Så det ridpasset är jag jättenöjd med!

Efter det red jag ut på Houdini. Red han nere på järnvägen han oxå. Han va oxå jättepigg men idag gick energin framåt ist för uppåt som den gjorde häromdan. det är lite jobbig för han blir jättestark! O jag som är så klen orkar knappt hålla emot! xD Sen vill jag ju inte sitta så tungt på lillen heller så det är lite finurligt. Men det ska nog gå, är ju ioförsej bättre om det är nån liten som ska rida att han springer ist för att bocka tycker jag. men tillbaka till ridningen! 
 Han va som sagt lite pigg men i skritt jobbar han jättebra! Och det börjar komma i traven oxå, precis när man kommer igång så går han jättefint, men han blir snabbt lite springig och då går han upp igen, men jag känner att det är på rätt väg! :) tog lite galopp oxå och han har svårt för vänster galoppen. Men det är ju ganska förlåtligt eftersom han inte är riden så mycke. Där jobbar han inte med ryggen heller men han är ju som sagt springig fortfarande...

Sen åkte vi till A-C o josse tränade. Hon jobbade han inte så mycket så Mozart lufsade runt lite, men i slutet gick han bättre!! :) Kameran ville inte sätta på sej... Hoppas den har ändrat sej tills imorron då det är min tur!!! :D Ska bli skitkul, är jättepeppad och hoppas jag kan rida ordentligt och att jag får han på bak så att det blir luftigt och bra! :)
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback