Markarbete - invigning

Blev lite sent igår, men ser ni att jag har ändrat lite? :)

VI åkte iaf till gark och red markarbete som det stog på planeringen. Eller, det blev lite hoppning oxå ;) Jag invigde den nya sadeln!! :D Den va jätteskön, jag har ju provat sadeln innan men inte ridigt. Man kan ha mycket kortare läder i den oxå än vad man kan i Mozarts globussadel. ;) Som framridning gjorde vi en övning med sockerbitar, man vänder runt sockerbiten med ytterhjälperna - inte böjer och ställer den innåt. Sen gjorde vi en övning med bommar som kallas Huset. bommarna ligger som ett hus (kan måla den sen) som man kunde trava och galoppera egenom och öva på oliga rigvägar. Jättebra övning :) Sen hoppade vi två olika studsar, en vanlig med sockerbitar och en lite jobbigare som va högre och lite längre. Och trava in - samma som vi gjorde sist på Annträningen, och det tyckte Mowitz va lite jobbigt, man han va duktig och ansträngde sej och blev lite stark tillochmed!! :D <3 Sen avslutade vi med en bana, föst sockerbitshinder snett igenom med hus under, sen två studs, sen på medellinjen en kombination med ett galoppsprång emellan, räcke på diagonalen och sen avsluta med räcket med huset under. Mowitz jobbade på jättebra och hoppade jättefint med ryggen. :) några språng va jättefina, han hoppade bärs på B-kombinationen, det va den som va högst oxå c:a 1m. Känns jättebra inför söndag, men jag ska bara hoppa 70cm tror jag, så att han tycker det är kul och inte behöver bli trött på första tävlingen på ett halvår!

Film och bilder kommer sen :)
bloglovin

Kommentarer
Postat av: borasryttaren.blogg.se

fin blogg =)

Händer i dag? :))

2010-02-17 @ 09:06:10
URL: http://borasryttaren.blogg.se/
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R G

nu kör jag igång med Veckans Blogg-tävling i min blogg igen :D

Gå in för att se hur Du kan vara med och tävla (:

2010-02-17 @ 10:22:42
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: Emma

Trevlig blogg :) Kolla gärna in min blogg!

2010-02-17 @ 18:16:50
URL: http://emmapalmqvist.bloggsida.se
Postat av: malin

new forest är helt underbara! :D

2010-02-17 @ 20:30:53
URL: http://malinsko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback