Igår och idag

Hejhej! :)
Igår va vi och red i ridhuset på Gark.
Jag hade Mozart och vi gjorde en markarbets-bana med titthinder.

Värmde upp i skritt, trav o galopp på lite längre tyglar i låg form. Sen öppnor och slutor i samtliga gångarter, bak och framdelsvändningar (i lite mer 'normal' form), tempoväxlingar o vända med ytterhjälper, och sist i framridningen böjning och ställning för inner + skänkelvikningar. Framridningen funkade jättebra och jag tycker att vi la upp en bra planering för den.

Som framridning gjorde vi en övning från Jump Clubs träningsbok, här kommer en skiss:

Klickbar bild!

Mer kommer imorron! :)

Sen hoppade vi en bana, orkar inte lägga upp banskissen nu eller skriva mer om det, men det gick iaf jättebra! :D Josse trillade av mozart men det gick jättebra för mej ;) Hoppade omhoppning oxå och jag hade Mowitz en gång och vi va skitsnabba! 8 hinder (bana 20*60m) på 29sek!! :D


Måndag:
Red ut i skogen på Mozart. Lugnt pass med mest skritt och lite trav, red barbacka och det gick bra! :D Han hade jättefint steg i djupsnön ;) Josse och Mowitz red med oss

idag:
Red ut i skogen idag igen - barbacka. Skulle ha varit Sandraträning idag som jag oxh Mozart skulle ha varit med på men den blev inställd pga rasrisk :( Tråkigt!!
Men vi red iaf lite kondition där det inte va så mycket snö, hade hacket på idag oxå! han gick bra på det, tror att jag ska pröva att hoppa med det nån dag :)
Det låg en gran på vägen som vi hoppade och han hoppade upp superfint med ryggen! :) Jättefin va han :)

Imorron blir det Annträning för mej och Mozart i storhästgruppen :) Josse ska vara med på Mowitz i våran grupp så då ska jag och Mozart va i storhästgruppen :)

Det blir sista ridningen för mej denhär veckan för den åker vi till - GÖTEBORG!!! :D Ska bli skitskojj, kommer mobilblogga och kanske blogga från en vanlig data oxå, om jag får låna josses laptop ;) (har ingen egen, hon får låna rån VIP grejen ;))

Så vi ses i göteborg!! :D
bloglovin

Kommentarer
Postat av: LOUISE SJÖGREN - Westernryttare som satsar mot eliten. JUST NU, Tävling på bloggen, sponsrat av Hööks

Hmm, i rubriken står det idag och igår, men du har bara skrivit om igår? XD

2010-02-22 @ 21:40:14
URL: http://westernlollo.blogg.se/
Postat av: ebba

sv: hmmm, nä jaaag vet iiinte (A) ;)



Jump clubs övningar är rikigt bra tycker jag :)

2010-02-23 @ 09:04:19
URL: http://brejjk.blogg.se/
Postat av: Emma || Nikoba

Hejsan!

Ramlade in här på din blogg & ville bara kommentera att jag gillade din design. :)



Hälsningar Emma!

2010-02-23 @ 22:03:42
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: ebba

Ååååååååh göteboooorg! Nästa år då jäklar ska jag oxå dit ;)

2010-02-24 @ 18:18:00
URL: http://brejjk.blogg.se/
Postat av: Ronja

Hej! (Har inte listat ut hur man svarar på kommentarer än, så skriver här ist ;) Jag+datorer=??) Klart jag länkar till dej! ;D hihi. Ja du får gärna länka mig med!!:D Hade varit superkul! :D Smart idée med att skriva detdär, lät ju inte alls tokigt!! :D Själv har jag ganska dålig fantasi ;)

2010-02-24 @ 21:18:07
URL: http://rovardottiir.blogg.se/
Postat av: Sara - Gotlandsryttaren

sv; Ja jag behöver storlek cob till alla mina tre (c,d och rh)! Men tror dom bara finns i full i alla fall :(



Hehe nej riktigt så bra är det tyvärr inte :)

2010-02-24 @ 21:36:24
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: ebba

Have a naaajstajm in gbg ;) Sjukt avis eftersom ajg inte kommer diiit (A)

2010-02-26 @ 21:34:22
URL: http://brejjk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback