Hoppning

Idag åkte vi till GARK och hoppade:)

Eller ja, vi började med dressyr och det gick väl inte så bra :P jag spände mej lite överallt och det gjorde att Mozart också blev stum och spänd... så den delen gick väl inte så värst bra.. Men helt OK med tanke på omständigheterna. I galoppen gick det dock ganska bra på slutet.

Vi började hoppa studs med trav in. Det gick bra men vi var lite ofokuserade - jag var det och då blev Mozart det med... Det som va lite 'problem' var att när vi kom till väggen och skulle svänga (hindrerna var på medelinjen) studsade mozart runt lite. Men efter några omgångar (på hindret då altså - missupfatta mej inte ;)) Kom han bra och jag red igenom svängen bra.

Sen ändrade vi så att det blev 5ochenhalvan ist. Han va lite ofokuserad fortfarande och jag blev lite paff över att jag såg hindrerna x) jag såg tillochmed över hindret! :o Hihi! Jag hade min nya hjälm om jag är lite otydlig ;) i min gamla såg jag typ inte xD man vi skärpte till oss och hoppade 1,25 på slutet :) Superkul och sista språnget hoppade han hur fint som helst!! <3 gulleplutt. :)

Mitt 'att tänka på'
Jag ska börja utvärdera mej själv efter ridpassen så att jag måste tänka efter vad som gick bra och vad som gick dåligt. Idag var det min vänsterskänkel som inte riktigt villle som jag ;) När jag hoppar åker den lite bak och i markarbetet är den inte lika stadig som höger. så det måste jag tänka på - för när jag gör det blir det bättre, rent av bra!

Sen är det ju tummerna som ska upp oxå ;)
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback