Fredag

Ja, idag är det som sagt fredag om det är någon som har missat det ;D

I morse red jag dressyr på Mozart i paddocken. Han gick bra - riktigt bra i traven. Sen gick han fint i galoppen efter lite jobb oxå.Kände bara lite på han och han va mjuk och fin, lite loj men han fäller nu. :S Sen red jag ett dressyrprogram också, tror det va LB:1.. Det är nämligen dressyrtävling i Vaggeryd imorron som jag hade tänkt vara med på, men jag kunde inte rida han igår så det skulle kanske blivit lite kort varsel eller vad man ska säga ;) hade jag kunnat rida han igår hade jag lungt varit med! Han gick nämligen jättefint! Spec i traven här oxå ;) Det var att man skulle ha ökad galopp på diagonalen och då ville Mozart bara byta, men det var det enda som var nåt problem! Han är ju trots allt hopp-ponny så det är förståeligt ;D

Sen longerade jag Delighten oxå :) hade gjorden och gummiband på henne och det gick bra :) Men hon ville bara trava hela tiden :P Så det tog ett tag innan hon ville skritta ;) när jag var klar skrittade jag ut barbacka på henne en liten sväng - jättemysigt :) <3

Sen kom Becca och dom andra i familjen och hämtade henne :'( Så nu är hon hemma igen :) Becca - du får ringa om du vill ha mera hjälp! :D ;)

Sen har Lena varit här och vi red ut på Houdini och Mowitz. Hon skulle ha ridit Houdini men hon ville helldre rida Mowitz så det fick hon ;) Dom va pigga båda två och Houdini sparkade ordentligt en gång när Mowitz började galoppera innan honom - bushäst! <3 När jag gick hem blev jag föressten jättetrött! ? Fattar inte har inte gjort nåt spec idag men ända trött! :/ konstigt!

Här är en superfin bild på Delighten som mamma tog!


Sötishäst!! Kommer sakna dej!! <33
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Hanna :)

söt bild :)

2010-08-09 @ 10:39:33
URL: http://hannabresellss.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Superfin bild!

2010-08-16 @ 16:03:17
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback