Delighten

Igår och idag har jag ridit Delighten! :D

Igår red vi ut i skogen med Mowitz. Jag hade pelham på henne och det gick bra :) Han är jättepigg så det är superkul att rida henne! :D Men hon blev kanske lite för överexalterad när Mowitz oxå fick fnatt ;) Men hon va jätterolig! Tog inte riktigt stöd på bettet, men annars gick det bra!

Idag red jag henna i paddocken och hon gick jättebra! i början jobbade jag bara med att få henne att jobba med ryggen, få henne mjuk&föjlsam och försöka få det lite lugnare ;) Hon blev verkligen fin! Tyckte det gick jättebra! Det är ju trots allt bara andra gången jag rider henne ;) Gjorde mycket volter o serpentiner osså så att hon skulle bli lösgjord ordentligt + att när hon är ställd springer hon inte riktigt lika fort ;) Men hon får gå lite fortare så länge hon jobbar med ryggen, hon är inte fullt musklad i ryggen så det blir lite jobbigt för henne. ;) Efter framridningen gick hon fint nästan hela tiden och jobbade jättebra. Jobbade mest i trav och galopp och i galoppen blev hon jättefin i hörnen men på långsidan drog hon iväg lite, men efter lite mera jobb fortsatte hon att gå lugnt och fint :)

Sen hoppade vi ett litet kryss och en planka och det gick jättebra det med :) Hon satsar verkligen även fast det bara är pyttehinder! Sååååå kul! :D hade btw tredelat idag och tyckte hon gick mycket bättre på det! Hon tar ett bra stöd på det :) Så är verkligen jättenöjd över idag :D

Imorron åker mormor, Pelle, Björn och Josse up till stockholm och då får jag alla hästarna för mej själv! Jippie!!! :D
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hur går det med stallbygget nu då? ;) Kan du säga något bra tips på att lära sig taxera btw, verkligen dags att lära sig det nu! XD

2010-08-04 @ 12:40:25
URL: http://alexisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback