Lång dag

Dagen började med att jag gick upp halv sju, tog en halvtimmes sovmorron ;) och släppte ut hästarna. Sen efter nio, typ tio så gick jag ut och gjorde iordning Mowitz och gick ut och tömkörde han :) Va jättelänge sen!! Men det gick bra, hade tvådelade och gummiband och han gick faktiskt riktigt bra! :) Över förväntan iaf ;) Tog bara ena galoppen med nöjde mej med det efter som han lyssande så bra och gick fint.

Sen kom det en liten tjej som heter Lena, hon rider lektion en ggn på Gark. Hon red Mowitz :) Dom va jätteduktiga båda två, hon red brarbacka, hon hade gjort det innan med aldrig travat så hon verkade vara väldigt nöjd med sej själv ;) Melvin red Houdin samtidigt (josse longerade han innan) Dom red i paddocken och red lite vägar och gick över bommar. Melvin fick trava själv för första gången! :D Shit va glad han blev! :) <3 Sen tyckte Houdini att dom skulle hoppa lite i trav oxå så han travade fram till en liten cavaletti och hoppade, varken jag (sprang lite vid sidan) eller Melvin va berädda på det så det va nära att melvin åkte av x) men han satt kvar och sen travade dom lite till :) Lena hoppade oxå i trav :) Tycke hon va jättediktig men lite osäker. Skrittade ut dom på vägen och Lena blev helt exhalterad! :D Haha, hon tycke det va det roligaste på hela ridpasset tror jag ;)

Nu på kvällen åkte vi till Gark ( jag med Mowitz och josse på Mozart) o red dressyr.
Vi red fram på Gark 'terrängbana', det är typ ända stället man kan rida ute på där, men iaf. ;) Hästarna tyckte att det va kul, men MOwizt va väldigt stum eller vad man ska säga, i vänster sidan. När vi gick in till ridhuset och skulle börja rida gick det inte alls bra... Jag började plocka i tygeln innan han gick fram osv. gick inte alls med andra ord. Men mamma hjälpte mej lite och jag ansträngde mej, började om och sen gcik det bättre - mycket bättre!! :D Red dressyrprogramet, jag ska rida på fälttävlanden, på slutet. Vi har aldrig ridit igenom ett pogram så bra!! :d är hur nöjd som helst! Men just då va jag lite bitter men tyckte att det gick bra då med ;)
Är supernöjd! om han kan gå så fint efter en kass start på ridpasset kan vi ha en ganska bra chans att göra bra ifrån oss på dressyren i Fälttävlan. :)


Hmm, voltige eller dressyr? Svårt val ;)

bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback