Kvälls uppdate

Nu har vi varit iväg och ridit!
Blev dressyr på Mowitzen och det gick bra, iaf på slutet.

Började med att han känndes jättekonstig och inte bärde sej alls när jag travade o galopperade fram. Det kändes inte alls bra, men vi (jag ;) ) jobbade på och efter mycket jobb gick han mycket bättre! Sista galoppen i högervarv, som är hans svåra varv, är jag riktigt nöjd med!
Innan gjorde jag en övning som jag kom på efter att jag hade jobbat på volt med trav- och galoppövergångar, det gick bra det med men efter en liten stund blev han lite trött på att bara gå runt runt med lite övergångar. Då kom jag på en övning som passade Mowitz jättebra! :D Skirver mer om den imorron och kanske lägger upp en skiss. Men den funkade iaf jättebra och efter det gick han BRA. :)


Skulle ha ridit Houdini oxå men när jag skulle gå ut ur stallet fick han upphakning  :( Så det blev att gå med han ist. Var inget mer med det men ska gå med han i några dagar nu och öka proteinet lite så får vi hoppas att det inte kommer tillbaka! men vi fick en trevlig liten promenad i regnet! haha, trodde att det skulle vara fint väder nu men det fick vi ju såklart inte... Såg på bla Mikaelas, Kristinas och Artrids bloggar att det snöade uppe hoss dom - kul! Då är man ganska glad att det 'bara' regnar här lite längre ner i landet. ;)

Imorron blir det ridhuset igen för Mowitz del och då ska vi rida lite markarbete, med lite åt bom hållet. Sen på onsdag är det hoppträning igen! :D


Söt är han iaf min lille kille.
Bild tagen av Lollo.
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback