18 oktober 2009 dagsens ridpass 1 o 2

Hej hej!

Idag har jag ridnit Millini. Ett dressyrpass med lite markarbete.  Han skötte sej jättebra och var piggare och mera arbetsvillig än i vanliga fall. Vi gjorde som vanligt mycket övergångar och han gjorde det jättebra och denna övning gör oxå att han blir mycket piggare! Sen var det travbommar framme och två sockerbitar med ett galoppsprång imellan, lite långt var det men den stog på kortsidan så jag kunde ju välja om jag ville att det skulle vara långt eller lite kortare. Hoppade det på en volt och han gick på fram jättebra!

Sen red jag Mowitz. Skulle ha ridit dressyr på AIF men det blev lite sent, tänkte inte på att vi skulle till GARK så vi galopperade järnvägen fram och tillbaka. Klockan var ungefär sju så jag tror inte att dom jagade men för säkerhetsskull sjön jag ”va du ä söt min kära lilla ponny…” hela vägen så att dom skulle höra att vi inte va nån älg. Sen på vägen hem sjön jag ”va du är snabb min kära lilla ponny” istället. För det gick ganska snabbt hemåt.

bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback