25 oktober 2009 - Övning

ovning-hopp

Jättebra övning som jag gjorde i torsdags. de blåa motsvarar sockerbits hginder och det gula 1 meters hindret, men jag började hoppa alla sockerbits höga men ville hoppa ett hinder oxå. detta kan man ju såklart variera så att men hoppar det som pasar en själv men detta var en bra markarbesesövning för oss! De svarta ”prickarna”  är ett exempel på vilken väg man kan rida över dom men man kan såklart göra på många olika sätt.

 Hoppas ni gillar den och jag ber om ursäkt för att jag inte är så bra på photoshop. hehe!





Jo måste ju skirva lite kort om dagen oxå!

Först så var det CR på GARK som jag skrev innan.

Sen skulle Mowitz och Houdini ridas och vi red på järnvägen och galopperade. När vi skulle vända saktade vi av och skrittade så att Houdini inte skulle bli så trött. Vi skrittade väl i 5-10min så ringde mamma och sa att Magnus hade släppt ut Mozart när han skulle öppna till sommarhagen! (eller inte släppt ut, man hade smitit) Snacka om att det blev fart på oss! Jag och Mowitz typ dundrade fram på järnvägen för att komma fram så fort som möjligt och josse som red bakom mej på Houdini bara sa ”Rid fortare” och vi nästan skenade fram i skogen! hehe, tur att det är bra väg där iaf! Jag och Mowitz drog ju ifrån Houdini och när vi kom nästan till vägen så travade jag på vägkanten och josse hoppade av Houdini och sprang efter oss och så red jag och Mowitz upp den vanliga rundan som vi brukar reda och Josse och mamma och Houdini vet jag inte riktigt var dom letade men efter typ två min så ringde dom och sa att dom hade fångat in han, shit! Stackars Mowitz han va helt slut efter att ha galopperat som en tok! men han blev rätt nöjd med att få en massa morötter! Så man kan säga att det har varit en ganska händelserik deg idag! hehe. Så imorron får vi skritta och ta det lungt så att dom inte sträcker sej eller nåt!

Jo om det är interresant så rd jag barbacka! haha! Va bra träning för både mej och Mowitz!

bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback