19 oktober 2009 lotteträning mm

Haha, kom inte på nån så bra rubrik, men men.

Blev inget bloggande igår men jag varken orkade eller hann blogga men då var det iaf Lotteträning

Det va Josses tur att rida Men snart är det jag igen! Mozart skötte sej och dom jobbade med att få upp ryggen på han och få han att ta ”större kliv” med frambenen, han blir lätt lite lufsig om man inte får han i ett bra grundtempo. Sen jobbade dom med att Jossse skulle bil rak oxå. Hon sitter typ bara på höger (tror jag att det var) sittben hela tiden och då jobbar hon emot han hela tiden så det jobbade som ganska mycket med. Sen på slutet jobbade dom lite i förvänd galopp oxå. Mozart byter jättelätt så det var lite jobb men tillslut förstog han att han inte skulle byta hela tiden och då såg det bra ut!

Jag red lite western på Mowitz. Eller inte så mycket men vi öppnade en trailgrind och joggade och galopperade på långa-tyglar i en låg form och ganska långsamt och det är vi superbra på!! haha! Sen på slutet övade vi på lite enkla byten så men Mowitz tyckte att det var mycket bättre att gallopera jättelångsamt istället för att bryta av och ta ett travsteg och komma i rätt galopp, haha bushäst! <33

Idag Fick Mowitz vila och jag red ut och galopperade Mozart framochtillbaka på järnvägen och gjorde lite skänkelvikningar i galopp över vägen och sen byte och så flytt för andra skänkeln. Det gick jättebra med tanke på att jag inte har ridit ut själv på han än och at vi inte jobbat skänkelvikning i galopp. Gjorde mycket tempoväxlingar oxå och han kom upp i en kortare och högre form än vad han brukar ha så den övningen var väldigt lyckad!

Nu ska jag gå ut och natta hästarna! Ses!! <3

bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback