Mowitz



En mindre tjej har tagit över honom nu men vi håller koll på han och rider han någon gång i veckan. Han står även kvar här hemma hos oss! Älsklingsgris. <33

Mowitz är såld och flyttade till sitt nya hem förra sommaren efter tre år hos oss


Han är min första egna ponny som jag och min syster fick den 1/5-08 då han oxå fyllde 13 år! 
Mowitz är en C-ponny född 1/5-95 och är den snällaste och gosigaste häst jag mött! Sötisen är New Forest och är en ganska typisk NF oxå! :) Men han har finare huvuden än vad de flesta brukar ha. Och det är ju bara uppskattat iaf av mej! Han var inte i så bra skick när vi fick han så först fick han ta det lungt och äta upp sej, men han var ganska snart igång igen och vi har tävlat i både hopp och dressyr, hopp på klubb LB och på lokal LC+5. Men han har kapasitet för mer! Han tycker bara inte att det är kul att hoppa inomhus, det är mycket roligare att hoppa ute i terrängen och vi har startat debutant fälttävlan tillsammans. Både jag och Mowitz tycker det är jättekul att hoppa i terrängen!

Dressyr då, vi har bl a varit med i ponnyallsvenskan div 3 -08, inget att skryta med med bara LC program men iaf! ;) Han är duktig på dressyr men är ju allmänt lite loj så man måste få igång han först!

bloglovin

Kommentarer
Postat av: Hanna

Naw, vilken sjukt söt liten pålle! :D

Kram

2010-05-02 @ 16:58:14
URL: http://fjordliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback